UMOWA Nr GKiM/       /    /06

 

Zawarta w dniu   .............................. pomiędzy Gminą Czerwieńsk z siedzibą w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwieńsk przy ul. Rynek 25 w Czerwieńsku - zwaną dalej w treści umowy Zamawiającym   reprezentowaną przez :

 

Pana  Piotra Iwanusa – Burmistrza Czerwieńska

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy – p. Urszuli Napierały,

 

a     ..................................................................................................................................

       ..................................................................................................................................

 

       zarejestrowanym w ewidencji działalności gospodarczej :

       ..................................................................................................................................

     

       zwanym dalej w treści umowy Wykonawcą  reprezentowanym

       przez  Właściciela Firmy ..................................................................................................................................

 

w rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy zgodnie z ustawą  prawo zamówieniach publicznych w trybie przetargu nieograniczonego została zawarta umowa

                                                            o następującej treści :

 

 

§ 1

1.Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane obejmujące :

Budowa  chodnika w Sudole

 

2. Zakres robót określony został w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, opisie zamówienia i przedmiarze robót, które stanowią integralną część niniejszej umowy.

 

 

§ 2

1. Strony ustalają, że przekazanie placu budowy nastąpi dnia          .................................

2. Termin rozpoczęcia robót budowlanych Strony ustalą na dzień  ..................................

3. Termin zakończenia przedmiotu umowy ustala się na dzień          15.10.2006 r.

4. Termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie z następujących powodów :

                        - z powodu siły wyższej,

                        - z powodu zmian jakie wprowadził Zamawiający,

                        - z winy Zamawiającego.

 

§ 3

 Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień koniecznych do wykonania robót budowlanych.

 

 

§ 4

 

1. Zamawiający powołuje inspektora nadzoru w osobie

                       p. ..................................................................................................................................

2. Wykonawca ustanawia kierownika budowy w osobie

                       p. ..................................................................................................................................

 

 

§ 5

Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć teren robót, zapewnić warunki bezpieczeństwa     w ruchu pojazdów mechanicznych i pieszym.

 

 

§ 6

Wykonawca zobowiązuje się do :

1. Ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej.

Odpowiedzialność cywilna powinna uwzględniać szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników budowlanych i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.

2. Utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci.

3. Uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania go Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty ostatecznego odbioru robót.

 

 

§ 7

1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty z materiałów własnych posiadających dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 ustawy - Prawo budowlane.

2. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów :

- certyfikat zgodności z Polską Normą lub

- aprobatę techniczną.                                      

 

 

§ 8

1. Strony ustalają, że obowiązującą ich formą wynagrodzenia, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz wybraną w trybie przetargu ofertą Wykonawcy jest wynagrodzenie za kwotę  .............................................złotych brutto  słownie:

     ..............................................................................................................  w tym podatek VAT

     wynosi  .............................. złotych

2. Za roboty podlegające wykonaniu wynagrodzenie  będzie realizowane w formie ceny ryczałtowej.

3. Rozliczenia za częściowe i ostateczne wykonanie robót następować będzie na podstawie  faktur zatwierdzonych do zapłaty przez inspektora nadzoru, z wykorzystaniem terminu 30 dni odroczonej płatności, po otrzymaniu faktury przez Zamawiającego.

    Podstawą do rozliczeń częściowego wykonania robót jest protokół częściowego odbioru robót budowlano – montażowych  potwierdzony przez inspektora nadzoru.

4. Należności za wykonane roboty będą regulowane z konta Zamawiającego w formie przelewu na rachunek Wykonawcy :

Bank :               ..........................................................................................................

Nr rachunku :    .........................................................................................................

 

§ 9

1. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres nie ujęto w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji projektowej i przedmiarach robót, Zamawiający zleci ich wykonanie zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień  publicznych i specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

2. Roboty dodatkowe zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm , standardów i parametrów, jak zamówienie podstawowe.

3. Na wykonane roboty dodatkowe Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi, jak dla zamówienia podstawowego.

 

 

§ 10

Wykonawca przejmuje na siebie następujące obowiązki szczegółowe :

1) informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót  zamiennych w terminie 7 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania - sporządzając protokół robót zamiennych zatwierdzony przez inspektora nadzoru budowlanego.,

2) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji innych robót bądź urządzeń  do ich naprawienia i doprowadzenia do stanu pierwotnego.

 

 

§ 11

 

 Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Wykonawca udziela gwarancji jakości w

rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego. Termin gwarancji wynosi 36 miesiący licząc od dnia

odbioru robót.

 

§ 12

 

 

1. Strony postanawiają, że obowiązującą ich formą odszkodowania stanowią kary umowne.

2. Kary te będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach :

             1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne :

 a) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu zamówienia w wysokości 0,2 % wartości robót nie wykonanych, za każdy dzień opóźnienia,

b) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze robót lub w okresie rękojmi w wysokości  500, 00 złotych za każdy dzień opóźnienia,

c) za spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 500,00 złotych za każdy dzień przerwy.

d) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości   

    15% wynagrodzenia umownego robót, od których odstąpiono.

2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne :

a)      za zwłokę w zapłacie faktury ponad okres odroczonej płatności w wysokości

      0,2%  wynagrodzenia określonego tą fakturą za każdy dzień zwłoki.

3. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

 

§ 13

 

Rozliczenie ostateczne za wykonane roboty nastąpi fakturą po końcowym odbiorze robót.

 

§ 14

1. Odbioru końcowego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego.

2. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór przedmiotu umowy w ciągu 5 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru zawiadamiając o tym Wykonawcę.

3. Jeżeli w toku czynności zostaną stwierdzone wady, to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia :

a)      jeżeli wady nadają się do usunięcia , może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia.

b)      jeżeli wady nie nadają się do usunięcia , Zamawiający może obniżyć odpowiednio 

      wynagrodzenie i potrącić należność z ostatniej faktury.

c)      jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający

      może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi na koszt

      Wykonawcy.

4. Strony postanawiają, że z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych wad.

5. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu stwierdzonych wad i do żądania wyznaczenia terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót jako wadliwych.

6. Zamawiający wyznaczy termin przeglądu gwarancyjnego przed upływem okresu rękojmi oraz termin ewentualnego usunięcia stwierdzonych wad.

.

 

§ 15

 

Zamawiający zapewni Wykonawcy dostęp do punktu poboru wody, energii elektrycznej.

 

 

§ 16

 

1.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na

   piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

2. Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie do umowy    postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w trakcie zawierania umowy.

 

§ 17

 

1.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy :

a) w razie wystąpienia okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w

    interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawierania   

    umowy.

    Odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie miesiąca od

    powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.

b) jeżeli zostanie ogłoszona upadłość Wykonawcy,

c) Wykonawca nie rozpoczął realizację robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie

    kontynuuje ich pomimo wezwania przez Zamawiającego złożonego na piśmie.

d) Wykonawca  przerwał realizację robót i przerwa trwa dłużej niż 14 dni,

e) Wykonawca w sposób rażący nie respektuje zadań inspektora nadzoru inwestorskiego,

f) Wykonawca wykonuje roboty złej jakości i pomimo wezwania nie nastąpiła poprawa ich wykonania.

W przypadku określonym w pkt. 1 lit. b - f, odstąpienie nastąpi ze skutkiem natychmiastowym z winy leżącej po stronie Wykonawcy.

2.Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy :

a) Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia

    podpisania protokołu odbioru,

b) Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, że wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umowy wobec Wykonawcy.

3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej i powinno zawierać uzasadnienie.

4. W przypadku odstąpienia od umowy strony obciążają następujące obowiązki szczegółowe :

a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy, Wykonawca przy udziale Zamawiającego ( inspektora nadzoru ) sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacyjny robót według stanu na dzień odstąpienia,

b) zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy,

c) Wykonawca sporządzi wykaz materiałów lub urządzeń, które mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego,

d)  Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 10 dni Wykonawca usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza budowy.

5. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do :

a) dokonania odbioru przerwanych robót oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia,

c) rozliczenia się z Wykonawcą z tytułu kosztów budowy obiektów zaplecza, urządzeń związanych z zagospodarowaniem, chyba że Wykonawca wyrazi zgodę na przejęcie tych obiektów i urządzeń,

d) przejęcia od Wykonawcy pod dozór terenu budowy.

 

§ 18

 

Właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest

 Sąd Powszechny w Zielonej Górze.

 

§ 19

 

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz w sprawach procesowych przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

 

§ 20

 

Umowę niniejszą sporządzono w ....2..... jednobrzmiących egzemplarzach

po ..1.... egz. dla każdej ze stron.

 

 

§ 22

 

Załącznikami do niniejszej umowy są :

        1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami.

        2. Oferta Wykonawcy.

 

 

 

Zamawiający :                                                                                         Wykonawca :