UCHWAŁA Nr 199/XXVII/06

RADY MIEJSKIEJ w CZERWIEŃSKU

z dnia 26 kwietnia 2006 r.

 

 

w sprawie zasad udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich,

restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru

 

 

            Na podstawie  art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r.Nr 142,poz.1591 ze zm.), w związku z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003r.

o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z póżn. zm.), uchwala się ,
co następuje
:

 

§ 1. Udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2006r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na następujących obiektach sakralnych wpisanych do rejestru zabytków:

 

 

1.      Kaplica  Grobowa w Leśniowie Wielkim wpisana do rejestru zabytków pod nr 516 w Parafii Rzymsko – Katolickiej pw. WNMP w Leśniowie Wielkim, w wysokości 25.000,00 ,

 

2.      Kościół pw. Narodzenia NMP w Sycowicach gm. Czerwieńsk, w Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej
w Radnicy, wpisany do rejestru zabytków pod  nr 525,

      w wysokości  15.000,00 zł.

 

§ 2. Udzielenie dotacji, o której mowa w § 1, nastąpi ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na 2006r., na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane określone w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji.

 

§ 3. 1.  Dotacji udziela organ stanowiący na wniosek. Wniosek o udzielenie dotacji może złożyć Wnioskodawca posiadający tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego, zwany dalej „Wnioskodawcą”.

 

2.         Wniosek o udzielenie dotacji Wnioskodawca może złożyć na prace lub roboty, które zostaną przeprowadzone w roku złożenia wniosku.

 

3.      Wzór wniosku określa załącznik  do niniejszej uchwały.

 

4.    Wnioskodawca do wniosku dołącza:

a)         dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,

b)         decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków,

c)         pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji,

pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają takiego pozwolenia.

 

5.  Jeżeli przeprowadzenie prac wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, do wniosku dołącza się:

 

a)         zalecenie konserwatorskie określające zakres i sposób przeprowadzenia planowanych przy zabytku prac,

b)         kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów
o zamówieniach publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac.

 

§ 4. 1. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy przez Burmistrza Czerwieńska z Wnioskodawcą.

2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:

a)         zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji,

b)         wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności,

c)         tryb kontroli wykonanej umowy,

d)         sposób rozliczenia dotacji,

e)         warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.

 

§ 5. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości po zakończeniu prac, na wykonanie których została przyznana dotacja i przyjęciu rozliczenia.

2.         Warunkiem przekazania dotacji jest przedłożenie przez Wnioskodawcę  następujących dokumentów:

a)         oryginały rachunków i faktur,

b)         uwierzytelnione kopie rachunków lub faktur,

c)         wykaz rachunków lub faktur, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numery rachunku lub faktury z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków,

d)         protokołu odbioru robót lub prac .

3.         Gmina zwraca niezwłocznie Wnioskodawcy dokumenty, o których mowa
w § 5 ust. 2 lit. a, po opatrzeniu pieczęcią o treści „sfinansowano ze środków budżetu Gminy Czerwieńsk”

 

§ 6. 1. Wnioskodawca jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie
z przeznaczeniem.

2.         Udzielona dotacja niewykorzystana lub wykorzystana niezgodnie
z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu Gminy Czerwieńsk.

3.         W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Burmistrz Czerwieńska przeprowadza kontrolę w zakresie objętym umową.

4.         Kontrola może być przeprowadzona przez osobę upoważnioną przez Burmistrza Czerwieńska.

5.         Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust. 2 następuje wraz z odsetkami naliczonymi jak od zaległości podatkowych .

 

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Czerwieńska.

 

§ 8. Uchwała w zakresie treści § 1 wchodzi w życie z dniem podjęcia , w pozostałej części - po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Czerwieńsku

Leszek Jędras

 

 

 

 

          Załącznik do Uchwały

            Nr 199/XXVII/2006r.

          Rady Miejskiej w Czerwieńsku

    z dnia 26 kwietnia 2006r.

 

 

WNIOSEK

 

do ……………………………………………………….

(oznaczenie organu, u którego wnioskodawca ubiega się o dotację)

 

 

o udzielenie dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane, zwane dalej „pracami”, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków /gminnej ewidencji zabytków/, położonym w Gminie Czerwieńsk.

 

  1. Wnioskodawca:

 

……………………………………………………………………………………………….

(imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres wnioskodawcy lub nazwa, adres i siedziba jednostki organizacyjnej będącej wnioskodawcą)

 

……………………………………………………………………………………………….

 

  1. Dane o zabytku:

 

Miejscowość: ………………………………………………………

 

Gmina: ……………………………………………………………...

 

Określenie zabytku: …………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

Obiekt został wpisany w księdze rejestru (gminnej ewidencji zabytków)

 

pod numerem ………………………………………..

 

dokładny adres obiektu ………………………………………………………………………

 

nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW Nr ……………………… w Sądzie Rejonowym w …………………………………………..

 

  1. Wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku:

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

4. Określenie prac, na które ma być udzielona dotacja, i termin ich wykonania

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

5. Wskazanie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca:

 

Ogólny koszt prac objętych wnioskiem ……………………………………………………..

Słownie: ………………………………………………………………………………………..

Wysokość dotacji, o jaką ubiega się wnioskodawca, wyrażona w % w stosunku do ogólnych kosztów prac ………………………………………………………………………

 

6.Wykaz prac wykonanych przy tym zabytku w okresie 5 lat, z podaniem wysokości wydatków poniesionych na ich przeprowadzenie:

 

rok

zakres przeprowadzonych prac

poniesione wydatki

Dotacje ze środków publicznych (wysokość, źródło i skazanie prac na które zostały przeznaczone)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Wnioskodawca ubiega się o dotację na prace objęte wnioskiem u innych podmiotów:

 

 

Podmiot, u którego wnioskodawca ubieg się o dotację

tak/nie

Wysokość wnioskowanej dotacji

Minister właściwy do spraw kultury o ochrony dziedzictwa

 

 

Wojewódzki konserwator zabytków

 

 

Rada powiatu

 

 

Rada gminy

 

 

 

8. Wykaz załączników1

 

1) Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem                                                                                     - tak/nie

2) Pozwolenie na budowę                                                                                     – tak/nie

3) Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku                                                                                                                     – tak/nie

4) Decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków                                             – tak/nie

5) Kosztorys ofertowy                                                                                            - tak/nie

6) Kosztorys wstępny                                                                                             - tak/nie

7) Kosztorys powykonawczy prac                                                             - tak/nie

8) Oryginały rachunków lub faktur za przeprowadzone prace               - tak/nie

9) Wykaz rachunków lub faktur, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numeru rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków                                                                                                           - tak/nie

10) Protokół odbioru przez wojewódzkiego konserwatora zabytków wykonanych prac

– tak/nie

11) Potwierdzony przez wojewódzkiego konserwatora zabytków obmiar przeprowadzonych prac                                                                                              - tak/nie

 

9. Numer konta bankowego wnioskodawcy ……………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………….             ……………………………………………

(miejscowość, data)                                                                                                            (podpis)

 

 

1 Jeżeli wnioskodawca dołącza do wniosku dany załącznik, w prostokąt przy jego nazwie należy wpisać wyraz „tak”, a w przeciwnym przypadku wyraz „nie”.